Recensies

Rosalinda Weel, meditatie- en yogadocent, opleider en auteur van o.a.. Droomsterren, Gelukkig zijn moet je durven en Het antwoord is liefde.

“Toen Sandra een paar jaar geleden bij mij langskwam om te vertellen over het plan van haar boek, voelde ik gelijk een sprongetje in mijn hart. En ik dacht ‘Ja, dit kan een waardevolle bijdrage aan het onderwijs zijn!’ Ik kon me verplaatsten in haar passie om van de klas een stressvrije omgeving te maken en te leren vanuit het hart. Als schrijver van onder andere meditatieve kinderboeken en opleider van de Kindermeditatiedocent deel ik eenzelfde droom. Nu ik het boek echt in handen heb, ben ik nog enthousiaster. Wat is het goed en mooi geworden! Heel informatief, overzichtelijk, kleurrijk en praktisch. Een extra dimensie is dat de persoonlijke ervaringen van Sandra hierin op een waardevolle manier vervlochten zijn.  Sandra’s boek is zo een mooie aanvulling geworden op wat er al is op dit gebied. Sandra, wat ben ik trots op jou en ik wens net als jij dat je hier heel veel leraren en leerlingen mee mag helpen. Dat gaat ongetwijfeld lukken!”

Jeroen Bense - leerkracht basisschool

'Sandra heeft met dit boek docenten en leerlingen een prachtige tool gegeven om te leren zonder stress. Ik heb een periode met Sandra samengewerkt en met eigen ogen haar passie, gedrevenheid en ideeën gezien. Haar passie en discipline die ze als topsportster ook al had, heeft ze weten te vertalen in praktische adviezen op het gebied van stressvermindering. Je gunt alle kinderen eigenlijk de adviezen die Sandra in dit boek zo prachtig omschrijft. Een must have voor alle leerkrachten wat mij betreft! Stressloos leren, je talenten gebruiken en in je kracht gaan staan, dat wil toch iedereen?'

Colinda Hoogerwerf, kinderyoga docente en weerbaarheidstrainer

‘Ik heb Sandra leren kennen als een vrouw met een visie en een missie welke zij met passie uitdraagt. Zij heeft haar visie weten te vertalen naar een praktisch boek zodat iedereen, maar met name leerkrachten en kinderen, dit eigen kunnen maken. Onder andere door dit boek, maar ook door haar trainingen voor het onderwijs, wil zij een andere manier van lesgeven en leren bewerkstelligen die het leren meer ontspannen en leuker maakt voor zowel leerlingen als leerkrachten. Het doel hierbij is dat door deze werkwijze ieder kind zijn of haar talenten beter kan ontwikkelen. De opgedane ervaringen uit haar topsport carrière trekt zij door naar het onderwijs van nu en in de toekomst. Sandra bied vanuit een andere hoek (top-sport) een andere kijk op verbeteringen die mogelijk zijn binnen het onderwijs! Verfrissend, praktisch en gericht op de behoefte van nu!’